Câte ceva despre kudji-kiri

 

...Al patrulea centru de forță este la buric (ombilic). Canalul de forță care pornește de aici Tae-Mo (vasul centurii), adică canalul creației, trece pe cele două laturi ale corpului, înconjurînd abdomenul. Are sursa în punctul (VB26) după care trece prin regiunea renală și înconjoară (o singură dată) abdomenul, unindu-se cu meridianul principal al vezicei biliare din punctul VB28. Dacă nu funcționează corect se produce acumularea gazelor sau lichidelor în abdomen. Senzația în acest moment este că șalele sînt umede și reci. Poate interveni impotența.

Acest nivel e caracterizat de rolul dominant al spiritului. De aici pornește KIAI-ul - strigătul spiritului - în luptă.

Poziția mîinilor
Să strîngem spatele mîinilor laolaltă, ținînd degetele în jos. Să desfacem degetele și să le împletim dinspre partea interioară. Să lăsăm jos coatele și în timp ce mîinile se ridică, palmele aderă pe interior cu degetele, atingîndu-se. Să eliminăm degetul inelar și mic pe care, îndreptîndu-le, să-i lăsăm să-și atingă vîrfurile. Degetele mari unul lîngă celălalt, sînt îndreptate în sus.

 
   

EXTRAS DIN "CÂTEVA DATE ASUPRA ANTRENAMENTULUI SPIRITUAL DE LUPTA NINJUTSU" (KUDJI-KIRI)

...Starea de conștiință IV. TAI (Centură)

 

...Încheiere

Izbitor de sugestiv cum semnele spațiale, de fiecare dată în număr de nouă, realizează prin nemijlocire, dependența de ceva invizibil. Personal, îmi confirmă existența unei matrici care subtil ne condamnă la o veșnică sclavie. Se impune cu necesitate subordonarea rațiunii așa zisei trestii gînditoare unui principiu superior, dătător de autentică libertate. Sper că în această privință l-am făcut evident în prezenta carte.

Ca să ajungă (aici) cineva, Ninja- trebuie să-și însușească patru lucruri: forța, știința, curajul, unitatea (să fie om în adevăratul sens al cuvîntului). Ninjele vechi, se spune, au devenit invizibile la solicitarea lor. Se poate ca toate acestea să fie doar legendă sau chiar că realizarea acestora să se poată face prin anume tehnici sau chiar trucuri. Dar acel Tao care se poate descrie nu este Tao etern. El nu se poate explica. El trebuie trăit. Acesta e țelul meditației. Precum nu se poate începe Kudji-kiri fără exerciții de încălzire, tot așa nu se poate încheia fără încălzire. Dacă după tehnicile prezentate mai sus ne-am ridica brusc, sîngele ar fugi din corp și am putea să leșinăm.

Stînd încă în lotus, semilotus, seiza, ținînd lateral brațul stîng, flexăm într-un unghi de 90 grade mîna, o strîngem în pumn, așa ca degetele să privească înainte și în sens invers acelor de ceasornic să rotim brațul de 36 de ori. Idem brațul drept. Aceasta stimulează canalele Yang și Inn Kai Mo.

Extindem picioarele drept înainte, pe rînd. Împletim degetele cu palmele în sus, în exterior. În timp ce brațele fac drumul de la poală la cap inspirăm; în extensie, deasupra capului, ca și cînd am împinge plafonul, menținem apnee în plenitudine timp de 2, 3 secunde, apoi expirăm în împingere dar și în coborîre. Repetăm de nouă ori.

Așezăm palmele pe exteriorul coapselor și ne aplecăm în așa fel ca palmele să alunece pe acestea pînă la glezne, continuînd cu prinderea cantului exterior al tălpii, în timp ce capul atinge genunchii. În timpul revenirii în poziția șezut, inspirăm iar la aplecare expirăm. Se repetă de 12 ori.

Atenție: să luăm nouă ani de practică ca fiind construcția unei scări cu nouă trepte. În primul an construim prima treaptă, în al doilea a doua treaptă. Pentru a doua treaptă ne folosim de prima treaptă, la care nu trebuie să zăbovim. În timp ce a doua treaptă respectă rigoarea impusă de timpii repartizați pe fiecare moment în parte, pentru prima treaptă este de ajuns realizarea mudrei, respirației și semnului spațial care, ca și sigiliu, actualizează instantaneu starea de conștiință proprie treptei respective. În al treilea an, a treia treaptă folosindu-ne și de primele două, ce trebuie să le actualizăm ca și conștiințe asimilate. Așa timp de nouă ani. În final, fiecare treaptă superioară subsumează automat stările de conștiință depășite. Exemplu: dorim să actualizăm starea de conștiință patru, care rezolvă o anumită condiționare. Automat starea de conștiință patru subsumează celelalte trei stări depășite. Cînd urcăm pe o scară nu eliminăm treptele pe care ne sprijinim în urcuș.

Comentariul devine coerent numai pentru cei care practică și cercetează diacronic, dar și sincronic, domeniul prezentat.

Florentin Loghin

DEZVOLTAREA INTERIOARĂ PRIN KARATE-DO

ediţia a II-a revizuită şi adăugită

EDITURA SAKURA 2000 Biblioteca o r i e n t

Newsletter

Please enable the javascript to submit this form